Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Örkény István novellája a "groteszk és abszurd világlátását tükrözi". A történelem eseményeinek megjelenésére az irodalomban pedig Závada Pál „Jadviga párnája” című regényét kapjuk példának. Megírattuk a ChatGPT-vel az idei középszintű magyarérettségi második részét, de a magyartanár szerint ezek egyelőre hagynak némi kivetnivalót maguk után.
A lassan ötven éve elhunyt legendás írónőt mesterséges intelligenciával keltik életre. Bár Christie családja támogatta a projektet, tisztában vannak azzal is, hogy milyen aggályokat szülhet.
A mesterséges intelligencia (MI) egyre inkább a mindennapok része, különösen a fiatalok körében. Egy friss kutatás szerint a 13–16 éves magyar diákok nagy része már találkozott MI-alapú megoldásokkal, sőt, sokan rendszeresen használják is ezeket.
A forradalmat drónokkal, hologramokkal és óriási kivetítőkkel képzeli el a mesterséges intelligencia, a márciusi ifjakat; Vasvári Pált, Irinyi Józsefet, Petőfi Sándort és Jókai Mórt fess, jóképű, öltönyös fiatalemberekként. Megkértük a ChatGPT-t, készítsen nekünk képeket arról, milyen lenne a március 15-i forradalom és annak legnagyobb alakjai 2025-ben.
A mesterséges intelligencia rengeteg lehetőséget biztosít az oktatás fejlesztésére, ugyanakkor a Pedagógusok Szakszervezete felhívta a figyelmet a kettősségére is.
A mesterséges intelligencia segítségével újraalkottuk a kötelező olvasmányok könyvborítóit. Kitaláljátok, hogy mely könyvekhez készültek az alábbi képek?
Még csak tizennyolc évesek, de már fejlesztettek webalkalmazást, dolgoznak egy önvezető kerekesszéken, következő céljuk pedig az, hogy minél előbb a diákok képernyőjére kerüljön Sophie, a virtuális tanár. Dani és Ádám már hétszáz órát fektettek az Avatar Projektbe, a Samsung és az EdisonKids közös versenyének, a Megoldások a holnapért fődíját is elnyerték vele. A két fiúval az általuk fejlesztett oktatási platformról, a közös munkáról és a versenyen szerzett tapasztalataikról beszélgettünk.
Ma már szinte az iskolában és az osztálytermekben is kikerülhetetlenek a digitális eszközök és alkalmazások. Bizonyos applikációk használhatók puskázásra, házi feladatok megoldására és fogalmazások írására, míg mások változatosabbá tehetik a tanórákat, színesebbé a tanulást és a számonkérést. Ahhoz viszont, hogy ez megvalósulhasson, ismerni kell őket.
A videóinterjúkból, podcastokból és tudománykommunikációs versenyből álló kezdeményezés célja, hogy bemutassa napjaink izgalmas tudományterületeit és a mögöttük álló kutatókat.